Odlehčená sekaná

500 g mletého masa (používám kýtu – není mastná a nejsou v ní „křupky“)

1 vejce

2 mrkve – jemně nastrouhané (někdy místo mrkve dávám předvařenou brokolici)

2 hrsti jemně mletých ovesných vloček

sůl, majoránka, petržel

brambory

Termín další konference: září 2017

INFORMOVAT O KONÁNÍ DALŠÍ KONFERENCE

Sekaná u nás často bývala nedělní klasika. Vždycky jsem ji měla ráda, hlavně ty připečené kraje. Hodně česneku, cibule a pepře mi ale nedělalo moc dobře, tak jsem si postupně sekanou upravila k obrazu svému. Někdy místo mrkve nebo v kombinaci s ní přidám na jemno nakrájenou vařenou brokolici. Dokonce takto schovanou brokolici v sekané sní i pořádní chlapi, kteří by ji jinak nevzali do pusy.

Postup

Troubu si předehřeju na 190 °C. Do misky dám maso, vajíčko, jemně nastrouhané mrkve, sůl a další koření podle chuti a rukou prohnětu. Pokud je směs na sekanou příliš řídká, přidám ovesné vločky. A znovu důkladně prohnětu.

Ze směsi pak vytvaruju hladkou oválnou sekanou (pomůže mi občas navlhčit ruce studenou vodou) a vložím do pekáčku nebo zapékací misky. Podliju vodou s trochou oleje, přikryju alobalem a dám péct do trouby na přibližně 45 minut.

K takové sekané si pak dávám buď vařené, nebo upečené brambory.

KOMENTÁŘ nutriční odbornice

Zkuste místo ovesných vloček použít pohanku lámanku. Je jemná a dodá sekané poctivou chuť a příjemnou strukturu.

Konference se koná pod záštitou České gastroenterologické společnosti ČLS JEP Pracovní skupina pro idiopatické střevní záněty ČR

Termín další konference: září 2017

Termín další konference: září 2017